måndag 23 juni 2014

Kitkat tårta



Jag fick äran att göra efterrätten på midsommarkvällen. 
Då fick jag för mig att göra kitkat tårta och den blev så himla fin o god. 

Jag kolla runt om på nätet för att få lite inspiration och med lite funderingar så fick det helt enkelt bli så här:

Du behöver: 
Tårtbottnar. 
(vi hade köpta bottnar ett paket )
jordgubbssylt 
hallonsylt
5 dl grädde
11 kitkat
Färska jordgubbar. 
Snöre. 

så här gjorde jag.
 På förmiddagen/kvällen innan
Vispa grädden hårt.
Första lagret blanda jag vispad grädde och hallonsylt 
Andra lagret blev det jordgubbssylt.
ett lager vispad grädde över hela tårtan. 

precis innan servering. 
dela kitkaten på mitten så det blir två stavar ihop och inte fyra.
ha lite vispad grädde vid sidan om, om man vill ha som klister.
sen är det bara köra runt om. 
lägg på jordgubbar uppe på . 
Snöret är räddningen till hela tårtan kan man säga. 
Ha rätt mycket snöre så du kan köra det två var dra åt lite och knyt rosett. 

Sen är det bara servera! 
Ps. det går faktiskt att skära den även med stavar.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar