onsdag 29 oktober 2014

Side Turkiet. Del 2 Hamam


Så efter frukosten och en sväng till stranden så ringa mamma och hennes man till Mr spa!
Dom kallar honom så. Han äger ett hotell i Side där mamma o Claes bodde på när dom var i Side sist. 
Jag kommer om en kvart sa han så var det bara å packa ihop bikinin, kameran och vänta tills en blå liten bil och en ur mysig kille som ser ut som Fares Fares ni vet svenska skådespelaren som är med i bland annat Snabba Cash kom och hämta oss. 


Vi fick gå in på deras spa avdelning och njuta av en kopp äpple te
 Bästa turkiska teet som är så himla gott.
Det är inget stress i Turkiet utan man tar sig tid, sitter ner och pratar om livet. 

Sen drog vi igång först hamam.
För mig som gjorde detta för första gången var riktigt spännande. 
Mr spa sjöng för oss medan vi blev skrubbade och fick massage. 
Det var riktigt häftigt i det varma rummet. 


Efter Hamamen så slappa vi en stund tills det blev dags för en helkropps massage. 
Jag fick skäll för jag spände mig så dant i kroppen under massagen. haha! 
Så är det när man har ont lite överallt och har svårt att slappna av. 


Efter 3 timmar var vi färdiga och man kände sig som ny i hela kroppen.  
Verkligen en härlig upplevelse som alla ska uppleva om man är i Turkiet å gå då inte till något ställe som tar en kvart å har folk på löpande band utan gå till ett ställe där det man  får en ordentlig hamam upplevelse och nästa gång jag är i Turkiet ska jag absolut göra det igen.

Å det här det är Mr Spa! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar