måndag 3 november 2014

Mitt i ett äventyr blev det punka!


När bästis och jag var några minuter i från att åka in i Vimmerby för några timmar på Astrid Lingrens värld så small det till i bilen. Det börja låta lite konstigt.
Jag sa direkt där gick däcket.
Men vi kunde inte riktigt stanna just där utan vi åkte in mitt inne i stan och det var punka och rätt ordentligt också som ni ser på bilden.
Nu var ju bara fråga hur vi skulle få hjälp med detta. För byta däck kan varken jag eller bästis göra.
Efter lite om och men hitta vi en bil service som var öppen och två män kunde hjälpa oss med att byta däcket.
Två fantastiska hjältar/änglar som dyker upp från ingenstans i livet.
Vi var så tacksamma att vi kunde fortsätta våran resa till Astrid Lindgrens värld. 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar