torsdag 5 december 2013

Det lättaste och snyggaste godiset.

 
När jag satt och leta lite julrecept på nätet hitta jag nog det enklaste godiset man kan göra.
Här kommer det.
 
Du behöver:
Marshmallows.
                                       Choklad (jag tog ljus bakchoklad)
Strössel.
Grillpinnar.
 
Så här gör du:
Smält choklad
(jag kör alltid över vattenbad)
Dela grillpinnen på mitten och sätt dit en marshmallows.
När chokladen är smällt så doppa hela eller så mycket du vill av marshmallowsen.
Låt det rinna av lite och sätta dom i ett glas.
Doppa marshmallowsen i en tallrik eller strö på lite strössel
Det gör man som man själv känner.
Stoppa in dom sedan i kylskåpet en stund så det stelnar ordentligt.
Sen är det bara njuta av det lättaste och snyggaste godiset jag sätt på länge
och gott det är det också.
 
 
 

1 kommentar: