lördag 28 december 2013

När ledigheten har blivit vardag.

 
Dagarna går fort och ledigheten har flätats ihop ordentligt.
Man vet knappt längre vilken dag det är längre och det spelar egentligen inte någon roll om det är onsdag eller lördag dom är det samma.
Å, jag njuter för fullt av dagarna som går och det har händer så mycket härligt hela tiden att jag är varm, glad och lycklig i hjärtat.
 
 
Så lite som hänt då!
Syrran och jag drog ut och dansa av oss på juldagen.
Det var så himla länge sen vi var ute och dansa hon och jag.
Älskar verkligen och ha henne vid min sida.
När man ska ut och dansa av sig så är det bästa sällskapet helt enkelt.
 
När man varit ute halva natten och somnat lite för sent så kan man lika gärna köra igång tidigt också.
Det liksom bara blir så när man lovat bästa vännen att hänga med på mellandagsrean.
Inget blev handlat bara kolla läget liksom.
Ska ju till shoppingstaden snart så sparar mig.
Efter dom timmarna travandes på stan så var jag som en duracellkanin och körde järnet hemma med tvätt och städ.
Så kan det vara i all ledighet.
 
 
Nu ska det njutas av stora och långa frukostar sånt där som man inte orkar göra i vardagen.
Fira mer jul med mamma Igen, pappa och tjejerna.
Så det är när man har många familjer.
Det ska ju börjas packa också.
För snart ska vi sätta oss på ett tåg och åka upp till mitt älskad stad.
Mer om det senare.
Nu en julfirande helg.
 
 
Det kallar jag ledighet det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar