fredag 21 mars 2014

När man tar ett beslut.


Så bestämde jag för en vecka sedan efter en månads tvekande, rädsla och oro.
Att gå till apoteket och hämta ut dom där tabletterna för oro och nedstämdhet. 
Kvinnan som jobba på apoteket var super mysig som böjde sig fram mot mig och fråga och förklarade lite om tabletterna. Jag har ätit dessa förut så jag vet redan lite.
Hennes fina ord gjorde mig lite mindre orolig i kroppen. 

Dom första dagarna var jag nästan speedad, fnissig och överglad, Sen börjar irritationen komma och tålamodet var verkligen inte på topp, nu dom senaste dagarna så är jag bara väldigt trött. 

Idag har jag börjat med en hel tablett. Just nu är det helt okej men jag får väl se hur det blir lite längre fram. Jag är glad att jag inte gått totalt under och blivit jätte dålig.
Jag tar hellre dom här blandade känslorna och orkar med vardagen än att ligga hemma under täcket och inte orka upp. För det var min stora oro efter förra gången att bli så dålig. 

Även om det bara är en vecka sen jag börja med medicin så är jag glad att jag gjorde det! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar