måndag 12 maj 2014

Jakten på övergivna hus Del 1.


En söndag tog syster och jag bilen ut på ett riktigt äventyr. 
Vi åkte många timmar det kändes som många på slingriga och krokiga vägar mitt ute i skogen. 
På en helt fantastisk skogsväg som det fanns massor av härligt att titta på. 

Mitt ute på den krokigaste delen av vägen låg det ett övergivet hus.
Vi var ju tvungna att stanna o undersöka stället och försökte parkera bilen så långt ut på kanten som möjligt. Speciellt i vägen var vi inte heller för det var inte någon stor trafik direkt. 


När vi parkerat och tagit oss upp vid huset så hade hela taket rasat. 
Det fanns en lång sida och kort sida av huset annars var allt som en hel hög. 
bredvid låg det ett till hus som var bara en kort sida kvar annars var allt rasat också.  



Vi blev överlyckliga där när vi såg flaskor som låg på en liten träbank. 
Gamla flaskor som funnits med länge länge.

Jag tycker verkligen det är så spännande.
Brukar alltid fundera på vad som kan ha hänt på stället, Varför har man bara lämnat det som det står utan att ta med något, vem bodde här sist och lever dom fortfarande eller har dom lämnat oss. 

I bilen är syster och jag tokiga vi skrattar, pratar och skojar men när vi väl är på såna här platser blir vi tysta, fundersamma och respektfulla. 
Det är inget vi säger till varandra att vi ska vara utan det bara är så. 
Jag älskar det verkligen! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar