söndag 9 februari 2014

En lunch med mormor och morfar.


Jag och syster var bjudna till mormor och morfar på lunch.
Vi fick gädda. 
Gädda som bara mormor kan göra och var för länge sen vi åt.
Det var lika gott denna gång.
 Vi satt och sa "mm" varje tugga, mosa potatisen och hade på massor av sås.
Samtidigt som gäddan tuggades noga för att inte få ben i halsen.
Vi fick vaniljglass och jordgubbar till efterrätt. 


Fina mormor som har ett så stor fint hjärta tittar på oss och säger. 
- Ni kan lägga gäddan på min tallrik så rensar jag den åt er. 
Så där som hon gjorde när vi var små. För det var mormor som var bäst på det. 
Vi små fnissar åt henne och säger att vi klarar nog det själva nu för tiden. 

Efter den goda lunchen kolla vi i album från när vi var små när vi var i mormor och morfar stuga.
Där vi badade, 
Där vi lekte i "lekstugan" på baksidan, 
Där vi åkte spark på isen när det var vinter, 
Fiska, fånga grodor, firade midsommar och njöt av sommaren, vinter, våren och hösten.

Timmarna flög bort och vi mindes tillbaka, skratta och prata om både det ena och andra.
Tills det var dax och åka hem och krama dom hej då och tacka för god mat och en mysig stund.
Säga att det inte får ta så lång tid tills vi ses igen. 

Massor av kärlek till världens bästa mormor och morfar. 

Jag blev så kär i den där lilla lockiga nakenfisen med lugg och bus i blicken. 
Hon får mig o le och känna buset i blicken igen. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar